Postup podávania sťažností

Fyzické a právnické osoby (ďalej len „sťažovatelia“) môžu ústne alebo písomne podať spoločnosti CAPITOL, akciová spoločnosť so sídlom Štefanovičova 4, 811 04 Bratislava, IČO 35 750 448 (ďalej len „SFA“) sťažnosť, ktorou sa

a. domáhajú ochrany svojich práv alebo právom chránených záujmov z dôvodu ich porušenia alebo ohrozenia konaním alebo nekonaním SFA, alebo z dôvodu konania fyzických osôb alebo právnických osôb vykonávajúcich činnosť finančného sprostredkovateľa pre SFA,

b. upozorňujú na konkrétne nedostatky v činnosti SFA alebo v činnosti s ňou spolupracujúcich fyzických osôb alebo právnických osôb.

Za písomne doručenú sťažnosť sa považuje taká, ktorá je SFA riadne doručená na adresu sídla SFA alebo e-mailom na staznosti@capitol.sk. Sťažnosť môže byť podaná aj ústne v sídle SFA. SFA o prijatí ústne podanej sťažnosti spíše záznam, ktorý sťažovateľ potvrdí svojím podpisom.

SFA doručenú sťažnosť vybaví bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 30 dní od doručenia sťažnosti, ak v tejto lehote nie je možné sťažnosť vybaviť, SFA písomne informuje sťažovateľa o dôvodoch predĺženia a zároveň uvedie predpokladaný termín vybavenia sťažnosti. Sťažovateľ je pri vybavovaní sťažnosti povinný poskytnúť na požiadanie SFA súčinnosť. Ak sťažovateľ po predchádzajúcej výzve SFA neposkytne v stanovenej lehote náležitú súčinnosť, SFA odloží sťažnosť bez vybavenia.

Sťažnosť sa považuje za vybavenú, ak bol sťažovateľ písomne informovaný o výsledku jej prešetrenia. Ak ďalšia opakovaná sťažnosť podaná tým istým sťažovateľom v tej istej veci neobsahuje nové skutočnosti, SFA prekontroluje správnosť vybavenia predchádzajúcej sťažnosti. Ak bola predchádzajúca sťažnosť vybavená správne, SFA túto skutočnosť oznámi sťažovateľovi s odôvodnením a poučením, že ďalšie opakované sťažnosti odloží.

V prípade nespokojnosti sťažovateľa s vybavením jeho sťažnosti sa môže obrátiť na Národnú banku Slovenska, na subjekt alternatívneho riešenia sporov, ktorým je poisťovací ombudsman so sídlom Slovenská asociácia poisťovní, Útvar poisťovacieho ombudsmana, Bajkalská 19B (severná veža, 4. poschodie) 821 01 Bratislava, email: ombudsman@poistovaciombudsman.sk) alebo na miestne a vecne príslušný súd.

Prehľad cookies

Cookie je krátky textový súbor, ktorý do prehliadača odosielajú navštívené webové stránky. Súbory cookie sú dôležité. Bez nich by bolo prehliadanie webu oveľa zložitejšie. Cookie nám v žiadnom prípade neposkytujú prístup k vášmu počítaču alebo akýmkoľvek informáciam o Vás, okrem údajov, ktoré budete chcieť zdieľať s nami. Webovým stránkam umožňuje zapamätať si informácie o vašej návšteve, napríklad na ukladanie vašich predvolieb bezpečného vyhľadávania, na výber relevantných reklám, na sledovanie počtu návštevníkov na stránke, na zjednodušenie registrácie do nových služieb a na ochranu vašich údajov. Ďalšia návšteva stránok tak môže prebehnúť ľahšie a môže byť produktívnejšia.